Thumbnail image for course

Kontrola rywala

Ćwiczenia kontroli rywala

Skanowanie i decyzja

Skanowanie i decyzja

Cel: Nauka regularnego rozglądania się przed przyjęciem i podejmowania decyzji na podstawie tego, co się widzi

Organizacja:

  • 3–4 strefy treningowe (każda z 4 pachołkami jako „kierunki”)

  • 2 zawodników w środku + 2 podających na zewnątrz

  • Trener za plecami zawodnika z numerowanymi tablicami lub kolorami

Przebieg:

  1. Zawodnik z piłką dostaje podanie i musi przed przyjęciem spojrzeć za siebie, gdzie trener pokazuje kolor / cyfrę / kierunek.

  2. Po przyjęciu piłki musi zagrać w stronę wskazanego miejsca (np. do partnera w tej strefie).

  3. Gracz bez piłki musi nieustannie się przemieszczać i oferować wsparcie.

Warianty:

  • wprowadzenie przeciwnika w roli pasywnej przeszkody,

  • włączenie zadania po przyjęciu: drybling, podanie z klepy, zwód.