Thumbnail image for course

Organizacja treningu (PZPN)

Formy nauczania

Forma fragmentów gry

Forma fragmentów gry

  • deficyt czasu,

  • zazwyczaj na jedną bramkę,

  • najczęściej niska złożoność (1×1, 2×1, 2×2, 3×2, 3×3, 4×3, 4×4),

  • drużyna w fazie atakowania, często znajduje się w uprzywilejowanej sytuacji (np. przewadze liczebnej),

  • drużyna w fazie bronienia po obiorze piłki ma jasno określone zadania, np. strzał do małych bramek, wprowadzenie do określonej strefy.

  • jako symulacja ataku szybkiego,

  • wykorzystanie chwilowej przewagi (liczebnej, jakościowej, pozycyjnej, motorycznej),

  • proste elementy taktyczne (np. ścieżki poruszania się zawodników bez piłki),

  • akcent na szybkość podejmowanych decyzji.

  • kontekst (realne sytuacje meczowe), (+)

  • możliwość częstego powtarzania wybranej sytuacji z gry, (+)

  • duże oddziaływanie na zawodnika (możliwość odkrywania  skutecznych działań), (+)

  • konieczność podejmowania szybkich decyzji (działania zawodników w deficycie czasu), (+)

  • częsta finalizacja, (+)

  • intensywność (duża dynamika działań). (+)

  • przerywany charakter akcji (brak ciągłości w grze), (-)

  • broniący po odbiorze piłki nie zawsze mogą skorzystać ze wszystkich możliwych rozwiązań, (-)

  • akcentowana (uprzywilejowana) jest zazwyczaj tylko jedna drużyna (np. w fazie atakowania). (-)