Thumbnail image for course

Organizacja treningu (PZPN)

Formy nauczania

Forma gry

Forma gry

  • odzwierciedlenie meczu na różnym poziomie złożoności: (od 1×1 do 11×11),

  • naturalne występowanie wszystkich faz gry,

  • możliwość gry w równowadze lub przewadze liczebnej,

  • możliwość wprowadzania ograniczeń (dla zawodników, przestrzeni, czasu) w celu realizacji w większym stopniu założeń gry.

  • najbardziej efektywna forma nauczania,

  • w sposób naturalny występują wszystkie fazy gry,

  • nauczanie wszystkich działań techniczno-taktycznych,

  • najlepsza adaptacja do meczu mistrzowskiego (realne środowisko),

  • aspekt motoryczny, podobny do meczu mistrzowskiego.

  • kontekst (realne sytuacje meczowe), (+)

  • forma najbardziej lubiana przez zawodników, (+)

  • „grasz, jak trenujesz” – przeniesienie wiedzy i umiejętności na mecz (podobne zachowania), (+)

  • bezpośrednie przygotowanie zawodników do meczu (budowanie automatyzmów boiskowych). (+)

  • nie wszystkie aspekty można w większym stopniu zaakcentować w formach gier (np. uderzenie piłki głową, dośrodkowania), (-)

  • zróżnicowany charakter motoryczny, w zależności od poziomu zawodników, (-)

  • zawodnicy mogą nie doświadczyć wybranych, kluczowych dla trenera sytuacji. (-)