Formy nauczania
odzwierciedlenie meczu na różnym poziomie złożoności: (od 1×1 do 11×11),
naturalne występowanie wszystkich faz gry,
możliwość gry w równowadze lub przewadze liczebnej,
możliwość wprowadzania ograniczeń (dla zawodników, przestrzeni, czasu) w celu realizacji w większym stopniu założeń gry.
najbardziej efektywna forma nauczania,
w sposób naturalny występują wszystkie fazy gry,
nauczanie wszystkich działań techniczno-taktycznych,
najlepsza adaptacja do meczu mistrzowskiego (realne środowisko),
aspekt motoryczny, podobny do meczu mistrzowskiego.
kontekst (realne sytuacje meczowe), (+)
forma najbardziej lubiana przez zawodników, (+)
„grasz, jak trenujesz” – przeniesienie wiedzy i umiejętności na mecz (podobne zachowania), (+)
bezpośrednie przygotowanie zawodników do meczu (budowanie automatyzmów boiskowych). (+)
nie wszystkie aspekty można w większym stopniu zaakcentować w formach gier (np. uderzenie piłki głową, dośrodkowania), (-)
zróżnicowany charakter motoryczny, w zależności od poziomu zawodników, (-)
zawodnicy mogą nie doświadczyć wybranych, kluczowych dla trenera sytuacji. (-)
No Comments Yet